~~L.O.V.E.~~

~~L.O.V.E.~~

Monday, July 26, 2010

Salahkah aku pilih dia???

Baru2 ni aku tjumpe smule ngan kwn(lelaki) yang penah 1 keje kilang ngan aku setahun yang lalu mase aku keje kilang cuti sem ri 2..umur dye 18taun..muda dr aku..x sangke lak dye da lame nak kat aku sjak keje kilang dulu lagi..tapi ade gak yang x stuju aku ngan dye sbb dye muda 2 taun dr aku..masalahnye aku bknnye nak kawen pon..lgpon aku swuh dye tggu 4-5 taun lau btol2 nak kat aku..nak kate dye men2 ngan aku,xkan dye serius nak jumpe parent aku??sampai nak bwk aku jumpe mak dye raye ni...dye pon da x smbung blaja lg..da keje..2 bkn masalah lau dye x smbung blaja aslkn keje dye 2 mmpu tggung idop aku (lau jd kawen ngan dye r..)..ade yg kate x sekufu sbb dye stkat abez skola n aku lak diploma then ijazah...hmm..apepon,aku wat jerk solat hajat n istiharah..tapi hati aku x penah tertarik kat lelaki yg berkelulusn diploma,ijazah or yg keje bagos2...aku trtarik dgn kejujuran lelaki biasa..aku trtarik ngan hati bkn darjat...Ya Allah..bantulah hambaMu yg dlm dilema ini...

2 comments:

Anonymous said...

Trend Wanita Berusia Bercinta Dengan Lelaki Muda
Author: .:GaDiS KaLiS PeLuRu:. | Filed Under: Cinta Dan Kasih Sayang | at 11:42 PM |

Trend

Mungkin trend ini mengejutkan ramai orang, tetapi tidak kepada pakar psiko terapi dari Amerika, Dr. Tina B. Tessina.

Hujahnya, sudah berlaku peralihan peranan dalam masyarakat. Wanita sekarang dilihat lebih berkuasa dan mahukan lelaki muda serta lebih fleksibel. Maksudnya, lelaki yang memahami kerjaya dan gaya hidup lebih dipentingkan oleh wanita tersebut.

Gambaran yang dipaparkan oleh media seperti siri televisyen Sex and the City dan Desperate Housewives juga menunjukkan bahawa wanita tidak semestinya berkasih dengan lelaki lebih tua. Wanita yang memiliki kerjaya dan imej diri hebat sememangnya mempunyai banyak pilihan.

Malah, golongan wanita yang sudah bercerai atau ibu tunggal mungkin gemar mempunyai teman untuk berseronok dan tidak mengongkongnya. Persoalannya, bolehkah hubungan seperti ini berjaya?


READ MORE AT :

http://gadiskalispeluru.blogspot.com/2009/10/trend-wanita-berusia-bercinta-dengan.html

Anonymous said...

Cinta lelaki yang lebih muda
Posted by Razzi Rahman @ Brother Love under Cinta 101

Agak lama dah bro tak menulis TIPS CINTA 101 ni kan. Maafkan Razzi, kebelakangan ni memang agak kelam kabut sedikit. Jangan marah aaa…

So now you sedang bercinta, berapa umur you? berapa umur pasangan you? Aik, tak pernah kira…i seh man! Maybe tak pernah menjadi masalah kepada perhubungan cinta anda kut?

Or actually you tak sedar, perbezaan umur itulah punca pertelingkahan dan pertengkaran yang berlaku dalam perhubungan you?…tak? ye ke?

Di dalam kursus kahwin yang pernah bro hadiri dulu, Ustaz tu adalah cakap,

“Kalau cari jodoh tu biarlah yang lelakinya berumur paling kurang pun, kena lebih 7 tahun dari wanita, barulah si wanita tak jadi mak!” kekekeke…

JADI MAK? Adoi…jadi mak macamana tu ya…hmm bro pun pelik tu. Kut-kut jangan jadi macam kes di Johor dulu, seorang ibu bersekedudukan dengan anak lelakinya sendiri sehingga mengandung…alaaahai, nanguzubillah! Simpang malaikat 44!!

So, what I did was…lepas je balik dari kursus kahwin tu, bro terus jumpa my mother and asked her about this matter. “Ibu, betul ke wanita kalau nak bercinta, kena cari lelaki yang berumur lebih 7 tahun dari mereka?” So my mother cukup bersetuju dengan ustaz tu dan dia punya 2 sebab utama :-

READ MORE AT :

http://razzirahman.com/blog/?p=102

BuDaK yAnG tOmEi..

BuDaK yAnG tOmEi..